Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

woensdag 14 oktober 2009

Snelheid

Ik ben wat vroeger huiswaarts gekeerd om bij daglicht nog een snelheidstraining te kunnen doen op de piste. Vorige keer was ze 's avonds niet verlicht en dan heb ik mijn schema moeten aanpassen. En zoals eerder al gemeld loop ik liever niet in de duisternis.
De training bestond dit maal uit 15 min warming up aan 85% van de overslag, 7x 400 m voluit met tussenin 400 m joggen tot 85% om dan af te sluiten met opnieuw 15 min cooling down aan 85%.
Ik doe dergelijke trainingen niet graag. Ze hebben echter wel hun effect niet gemist. Ik ben inderdaad sneller geworden. Het blijft toch altijd mezelf overtuigen.
Eigenlijk wel vreemd. De meeste trainingen moeten traag gelopen worden om een voldoende basis te kunnen leggen voor het afleggen van de 42,195 km. Maar om die dan sneller te kunnen lopen moet je snelheidstrainingen inlassen. En er bestaan er vele: intervaltrainingen (zoals vandaag), tempoloop, fartlek (zie eerder), crosswandeling en wellicht nog andere ...

Ik heb nu nog de ganse avond om 'mijn huiswerk' te doen ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten