Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

zaterdag 24 oktober 2009

Sightseeing

Vandaag stond er een laatste 20km op m'n schema. Vermits je met zo'n afstand toch al ergens kan komen besloot ik dit maal eens het fort van Merksem op te zoeken. Ik had al eens mensen zien fietsen naast de afrit van de autosnelweg, en dit prikkelt altijd mijn nieuwsgierigheid om te zien waar die padjes naar toe leiden.
En zo combineer ik dan het lopen met sightseeing. Ik heb op die manier al aardig wat nieuw paden ontdekt en ook deze keer was ik aangenaam verrast van het uitzicht dat ik dit maal door mijn nieuwsgierigheid heb mogen vinden. Zo heb ik mijn omgeving al aardig uitgekamd, er zullen niet veel wegen in mijn buurt meer zijn waarover ik niet gelopen heb. Geert is altijd verbaasd als we samen eens een fietstochtje doen.

Een greep uit mijn looptrajecten (klik erop om te vergoten)

Ik liep om en in het fort en keerde langs de Horstse baan, Vordenstein en het Peerdsbos terug naar huis. 20,5km in 2:16u. Een beetje trager dan anders. Mijn hartslag schoot dit maal gemakkelijk de hoogte in. Ik hoop dat dit als normaal mag beschouwd worden.
Morgen nog een snelheidstraining. 15min aan 85%, 50min aan 95%, 15min aan 85%. 1:20u dus. Aan zo'n hoge hartslag moet dat ongeveer 13km worden.

En zo oefen ik dan ook het toeristisch aspect van marathonlopen: de sightseeing ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten