Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

zondag 11 oktober 2009

Tweede 30 km afgelegd

De 30 km training van gisteren zal één ieder nog lang bij blijven. Niet alleen was hij zwaar maar uitermate nat. Wij die dachten dat Nederland plat was konden haast niet geloven dat het parcours 3 hellingen telde waarop je je tanden op stuk kon bijten. De steilste en langste helling was voor de laatste 5 km gereserveerd. Zij die dachten dat dit stukje Nederland ook niet zou onderlopen door watersnood, waren weeral mis. De meeste zandwegen vormden de bedding van nieuwe waterlopen en dit door de aanhoudende stortregen. Niets hielp, je moest gewoon kletsnat worden. De laatste 8 km hield de regen gelukkig zijn adem in, maar op 10 meter van de finish gingen alle hemelsluizen tegelijk open wat resulteerde in een ware tropische regenval. Een sprintje verhinderde dat ik weer kletsnat zou worden. Na mij kwamen de lopers binnen op de tonen van 'I'm singing in the rain'.
Ik heb m'n portie water wel gehad van de week. Een warme douche maakte echter weer een zalig einde aan deze training. Zelfs de ervaren lopers waren onder de indruk van het zware parcours. Ik moest me dus niet schamen. Het bleek uiteindelijk om 28,2 km te gaan. Ik legde ze af in 3:01u met het gevoel dat ik al een eerste marathon had gelopen.
Beklimmingen, waarbij ik in het 'rood' ging, zijn alsdusdanig ook zo ingekleurd op onderstaande kaart (klik erop om ze te vergroten).
Vanmorgen, om 7:30u, een korte en gezamenlijke 'breakfastrun' door een slapend, maar droog Maastricht. Hoewel ik 12 km op het programma had staan, werden het er uiteindelijk maar 6.
Ik nam mij voor om vanavond er nog eens 6 te lopen, maar dat was buiten ... de regen gerekend. Jawel, vanavond goot het weer. Ik liet me verleiden door de huiselijke warmte en geef bij deze graag mijn zwakheid toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten