Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

maandag 19 oktober 2009

Zwemmen

Met de aanvang van het huidige schooljaar ben ik opnieuw gaan zwemmen. Mijn schouder liet het weer toe. Het houdt de spieren soepel. 2km schoolslag is geen probleem, maar na 100m crawl ben ik al uitgeput. Ik heb me dan ook toegelegd op het verbeteren van die stijl en volg elke maandagavond, na de saxofoonles, een uurtje stijlverbetering. Blijkbaar is het zoals beginnen lopen, je moet het gewoon opbouwen. Na een 6-tal weken kan ik toch al langer dan 100m aan een stuk crawl zwemmen.
Overigens een vrij technische sport, je moet bij elke slag goed nadenken hoe je die gaat doen, wanneer je juist moet ademen, hoe je omkeert, enz...
Tot 4 jaar geleden zwom ik elke week m'n kilometertje schoolslag (in 21 min). Nu zou ik willen dat ik gemakkelijk een kilometertje crawl kan zwemmen, met de bedoeling meer snelheid te halen.

Misschien zit ik dan toch te denken aan een klein triathlonnetje ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten