Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

donderdag 8 oktober 2009

Lopen op gevoel

Vermits ik vanavond naar een gespreksavond ging, diende ik mijn 18 km training overdag in te plannen. Ik nam daarom mijn loopgerief mee naar het kantoor dat gelegen is schuin over het nieuwe justitiepaleis van Antwerpen. We beschikken daar gelukkig over een douche.
Op de middag kleedde ik me om. Ik had mijn hartslagmeter wel bij, maar helaas, de batterij was nagenoeg leeg. Vergeten op te laden. Ik voelde me zoals de bijbelse dwaze maagden. Dan maar op 't gevoel. Op 85% van mijn overslag loop ik ietsje meer dan 9 km/u. Dat is dus iets minder dan 2 uur voor 18 km. Ik vertrok richting Kasteel Den Brandt en zorgde er voor dat ik rustig kon ademen. Van het kasteel Den Brandt naar het gelijknamige park en vervolgens het Nachtegalenpark en het Middelheim Openluchtmuseum. De drie parken werden meermaals doorkruist om dan langs de chique wijk rond het park Den Brandt en de jeugdherberg terug te keren. Ik liep 1:50u lang.
Later kon ik de afgelegde weg tekenen in 'Google Earth'. Via export naar een kml-bestand kan je met 'TCX Converter' dit bestand omzetten in een TCX-bestand hetgeen een tijdsdimensie aan het pad toevoegt (omdat ik wist hoe lang ik gelopen had). Dit bestand kan op zijn beurt ingelezen worden in mijn 'logboek'-programma 'Ascent'. Zo blijft mijn logboek compleet. Alleen de hartslaggegevens ontbreken dan weliswaar. Wat blijkt: ik liep 17,2 km in 1:50u dwz aan 9,35 km/u.
Iets te weinig en waarschijnlijk iets te snel, maar met een goed gevoel ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten