Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

donderdag 1 oktober 2009

Waarom een marathon ?

Op maandag 9 januari 2007 werd na een zeer pijnlijke niercrisis een kwaadaardige tumor in mijn rechternier vastgesteld. Ik heb me altijd goed gevoeld en dit feit confronteerde me plots met de eindigheid van ons bestaan. Ik wilde nog zo veel doen.

Op 17 januari MOEST ik mijn rechternier afstaan. Eigenlijk had ik dus veel geluk, het kwaad lijkt hiermee bezworen te zijn. Maar het heeft er wel toe geleid dat ik niet meer zou uitstellen en die zaken zou doen die ik al altijd had willen doen.

In september 2007 huurde ik eerst een sax, kocht daarna een goedkoop exemplaar, en ben nu eigenaar van een Selmer tenorsax. Ik volg nu een derde jaar les.

In augustus 2008, na een vlotte en spoedige revalidatie (van een fietsongeluk !!), schreef ik mij in bij de Managers Marathon Club (www.m-m-c.be) en kreeg een programma voorgeschoteld waarmee ik mijn eerste marathon zal lopen op 1 november 2009 in New York.
Ik wil anderen, maar zeker mezelf, bewijzen dat dat ook met 1 nier kan.
Ik had al wat loopervaring, maar nog nooit meer dan 16 km. Mijn eerste halve marathon liep ik op 3 oktober 2008 in Brussel. Het feit dat ik nog kon versnellen in de laatste kilometers gaf me het gevoel dat er inderdaad meer in zit. Ik eindigde in 2:06 u.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten