Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

dinsdag 6 oktober 2009

Waarom New York ?

Toen ik me inschreef bij de MMC, vroeg Wilfried Silon, destijds de trainer van de club, welke marathon ik voor ogen had? Antwerpen of Brussel, was het antwoord, waarom het ver zoeken? Waarop Wilfried mij op het volgende wees: De New York City Marathon is HET icoon van de marathon, is de marathon bij uitstek, is de moeder der marathons. Er hangt daar een geweldige sfeer van samenhorigheid, die je nergens anders vindt. Je loopt er trouwens nooit alleen en als het eens moeilijk gaat zullen de duizenden toeschouwers je wel voldoende aanmoedigen. Kortom de ideale marathon voor een beginner. Bovendien is het een unieke kans om een stad op een andere manier te leren kennen en kan je één en ander combineren om er een vakantie van te maken.
En, zei Wilfried, als het daarna niet meer mocht lukken, dan heb je toch al die van New York gehad !
Ik was overtuigd.
Je moet er als de kippen bij zijn om een borstnummer te bemachtigen. Via de club ging dat nogal vlot. In oktober vorig jaar was ik al ingeschreven!
In eerste instantie zou enkel Geert meereizen, maar onlangs hebben we de reisplannen wat gewijzigd en gaan de kinderen ook mee! De herfstvakantie valt dit jaar na de marathon, zodat we nog een ganse week hebben om New York te verkennen.
Budgetair hebben we wel links en rechts moeten besparen op o.a. de zomervakantie en zal een skivakantie er in 2010 niet meer inzitten. Dat laatste zou hoe dan ook moeilijk geweest zijn, want ik schreef me al in voor de marathon van Londen die doorgaat op 25 april 2010. Voor het geval New York toch niet de laatste zal zijn ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten