Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

zondag 4 oktober 2009

Eerste 30 km afgelegd

Gisteren heb ik mijn eerste 30 km met verbazingwekkend gemak kunnen uitlopen. 3 rondjes van 10 km. De laatste ronde was zelfs de snelste. 30 km in 2:53u. Dit resultaat geeft mij voldoende vertrouwen dat het echt moet lukken. Jammer genoeg had ik mijn hartslagmeter niet bij zodat ik niet weet of ik nu niet te snel gelopen heb. Wellicht wel, maar, zoals onze trainer Tomas beweert, is het gevoel ook belangrijk. Bovendien heb ik altijd vlot kunnen praten, hetgeen er op wijst dat het wel goed zat.

Op weg naar Amsterdam, voor onze réunie 25 jaar afgestudeerd ir.-architect, kon ik rustig recupereren terwijl Geert aan het stuur zat. 's Avonds moest ik echter wel snel mijn linkerbeen in bed bijtrekken omdat ik omviel van de slaap.

Deze morgen, onder een licht bewolkte hemel, kon ik een uurtje herstelloop afmaken. Rond 7:00 u 's ochtends is Amsterdam op zondag nog een slapende stad. De parken zijn dan helaas gesloten zodat ik was aangewezen op de straten en steegjes. Maar zo heb ik ook nog eens andere gezichten van Amsterdam kunnen bewonderen.
Met een gemiddelde hartslag van 125 bpm liep ik 7,5 km in een uur. Nog geen jaar geleden haalde ik met diezelfde hartslag nog geen 6 km/u.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten