Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

maandag 12 april 2010

500m crawl

Maandag avond tracht ik altijd een uurtje vrij te houden voor een les in de verbetering van mijn zwemstijl, met name crawl. Vandaag bleek de instructrice met vakantie en besloot ik dan maar wat baantjes te trekken. Eerst 25m schoolslag afgewisseld met 25m crawl. Daarna begon ik de lengte in crawl te verlengen en op een gegeven moment merkte ik dat het alleen in crawl ook wel zou lukken. En ja hoor, ik zwom 500m zonder stoppen in deze toch wel vrij technisch zwemstijl. Ik had zelfs nog langer gekund, maar wilde mijn energie sparen voor het lopen. Heerlijk gevoel was dat. De truc ligt hem blijkbaar, naast gewenning, ook in het maken van lange, grote bewegingen waardoor je eventjes profiteert van de gestrektheid van het lichaam om je vooruit te laten 'drijven'. Dat is wat minder vermoeiend en dwingt je ook om 'gestroomlijnder' te zwemmen. Bovendien krijg je dan ook meer tijd om te ademen wat natuurlijk een essentie is om vol te houden. Alleen het keren wil niet goed lukken, dat vraagt nog wat bijkomende aandacht en oefening.
Volgende week ga ik niet zwemmen om m'n KH's te sparen, maar na de marathon probeer ik een km uit. Ik houd jullie op de hoogte.

Naar het schijnt is de triathlon van Brasschaat gereduceerd van een halve naar een kwart (1500m zwemmen, 40km fietsen en 10km lopen). Die zou dit jaar op 27 juni doorgaan. Als Brasschatenaar moet ik die toch eens gedaan hebben... Er is kennelijk ook een 1/8 versie. Hmmm...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten