Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

zaterdag 27 maart 2010

Valleitjesroute

Zeer pittig loopje gehad vandaag. En dan te weten dat het een fietsroute is. Als eerste 30-er kon het wel tellen.
Verzamelen om 9:00u. in de Koornmolen sportcentrum te Streiland (Gooik) - Parel van het Pajottenland! Een kleine verbindingsloop bracht ons naar de route. Ik had de eerste 20km al eens gelopen toen ik pas lid was van de MMC. Ik kon mij de steile Bergstraat nog goed herinneren. Maar de grote toer had nog veel meer beklimmingen in petto. En naar het einde toe kruipen die wel serieus in de kleren. Het weer was ons echter zeer goed gezind. Een uitgebreide bevoorrading om de 5km is altijd een welgekomen tankstation. Ik haalde mijn koolhydraten uit bananen, krenten en gedroogde abrikozen. Gels had ik dus niet nodig.
Hieronder de route zelf (klik erop om te vergroten):
De dipjes in het snelheidsverloop tonen de plaatsen waar de bevoorrading stond.
De 4 belangrijkste beklimmingen zijn ook duidelijk te zien. De grafiek is wel in de hoogte uitgerokken wat de indruk geeft dat ze zeer steil zijn. Dat waren ze ook, maar niet zoals op de grafiek.

Ik kan u verzekeren dat nadien de douche en de spaghetti uitermate veel deugd deden.

Cijfers: 32,13 km in 3:23u (stops aan bevoorrading inbegrepen) met dus een gemiddelde van 9,5km/u of 9,75km/u zonder de stops.
Gemiddelde hartslag: 148bpm

Morgen nog een herstelloopje van 10km...
Volgende week lopen we 30km in Tervuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten