Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

zaterdag 6 maart 2010

Natuurlopen te Lier

Vandaag liep ik de finale van de Lyra natuurlopen. Een soort van wedstrijd over een afstand van 25 km langsheen de Kleine Nete, het Nete-kanaal en de Grote Nete. Het weer was zeer zonnig, maar een strakke noordoosten wind gooide toch wat roet in het eten. De eerste 10 km hadden we wind tegen. Bij het keerpunt in Ranst zat de wind mee en heb ik er een steviger tempo op na gehouden. Ik had een groepje lopers in het vizier en ik zou ze ingehaald hebben. Dat is me dan ook gelukt op km 21. Helaas draaide het parcours weer tegen de wind in en ik had blijkbaar al mijn kruid verschoten. Of toch bijna allemaal. Ik had ook geen gels bij, dus ik was aangewezen op mijn vetreserves. De laatste 4 km waren recht tegen de wind in en op 2:21:11u haalde ik de finish. Wat aanvankelijk begon als een training is dus uitgemond in een heus wedstrijdtempo. Ik brak al mijn persoonlijke records op de wat langere afstanden. 10 miles in 1:29:34u, 20km in 1:51:53u en 1/2 marathon in 1:58:11u.
Fantastisch organisatie. Volgend jaar doe ik weer mee, maar dan moet ik me toch echt wel inhouden.
Volgende week nog eens 25km, vervolgens een halve marathon (Zwinstedenloop) en daarna staan de 30km's op het menu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten