Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

zondag 12 september 2010

Eerste dertiger

De MMC liep gisteren, zaterdag, haar jaarlijkse WS-classic in Spa. Ik kon er jammer genoeg niet bij zijn. Maar niet getreurd. Ik kwam de Monumentenloop in Vorselaar op het spoor. Met een lengte van 28,195km kom ik 2km te kort om van een echte dertiger te spreken. Maar wetende dat ik de dag erop nog een wedstrijd in Boom wilde lopen, leek me de afstand geknipt. Aanvankelijk maakte ik er een rustige trainingsloop van en kon ik de monumenten netjes gadeslaan. Vanaf de 2e ronde sloeg echter de wedstrijdmicrobe toe en ben ik een versnelling hoger gaan lopen. Ik had het immers allemaal al eens gezien... Ik liep er 2:37:19u over. Voor een training misschien wat snel, maar wederom met een goed gevoel. Ik was trouwens zeer snel gerecupereerd en kon nog heerlijk nagenieten van een deugddoend nazomers zonnetje.
Zondag, vandaag dus, ben ik ingegaan op een uitnodiging van de Rotary om 45min te spinnen voor het goede doel 'Spinning Wheels'. Daarmee hoopte ik het nog aanwezige melkzuur uit mijn spieren te draineren. Het was al eventjes geleden dat ik nog 'gespind' heb en daarom was het als alternatieve training mooi meegenomen.
Ik weet niet of het daaraan lag, maar in de namiddag liep ik de 12 km van de Boomse parkloop (4 rondjes van 3km) in een nieuwe persoonlijke besttijd: 55:52min. Er was daar trouwens aardig wat talent aanwezig. De eerste kwam al binnen op 37:07min! Nog 3 anderen bleven onder de 38min. Helaas was ik weer te snel vertrokken. De eerste ronde liep ik aan meer dan 13km/u, maar dat kon ik natuurlijk niet volhouden.

Volgende WE wordt mijn tweede dertiger opgesplitst in 's morgens een 20km snelle duurloop training en 's avonds een 10km wedstrijd (KOTK-loop te Ekeren). En dit na beraadslaging met onze coach. Het wordt mijn laatste wedstrijd voor de marathon.

Dat ik nu sneller dan 4 uur zal lopen is nu vrijwel zeker. Of er moest iets onverwachts tussenkomen. De vraag wordt nu: hoeveel sneller? ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten