Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

donderdag 16 september 2010

BLITS

Via het interessante tijdschrift Bodytalk won ik een inspanningstest bij het Brussels Labo voor Inspanning en TopSport (BLITS). En die ging vandaag door. Op de fiets weliswaar. Ditmaal voldoende gegeten. Om de drie minuten wordt de weerstand met 40 Watt verhoogd. Ik startte bij 80 Watt. Bij 320 Watt moest ik de duimen leggen.

Bij fietsen zouden de aërobe en anaërobe drempel zo'n 8 hartslagen per minuut (beats per minute, bpm) lager liggen dan bij lopen. Ze lagen bij deze test op respectievelijk 125 en 165 bpm. Of 133 en 173 bpm bij het lopen (*). Dat laatste verklaard misschien waarom ik zo'n hoge hartslag kon aanhouden bij de recente wedstrijden.
Fantastisch nieuws dus.
Andere cijfers (ik geef me nu helemaal bloot):
gewicht: 75kg
lengte: 1,83m
vetgehalte: 14,3% (elektrische impedantiemeting)
longinhoud: 5,61 liter (ingeademd)
VO2max: werd niet gemeten

Kortom: aan de fysiek zal het niet liggen ...

(*) Volgens onze coach zou deze extrapolatie nogal kort door de bocht zijn!

1 opmerking: