Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

zaterdag 27 juli 2013

Kuit

Op het einde van de Kraftman's trail voelde ik een kramp opkomen in m'n linker kuit. Door de snelheid te minderen is die er niet ingeschoten. Althans toch niet tijdens de wedstrijd. Wel daarna, tijdens het omkleden. Na een dag of 4 was de pijn verdwenen en de beklimming van de Mont Ventoux kwam niet meer in het gedrang.
Bij aanvang van stage 1 op de 2e dag van de Xtrails schoot de kramp er op dezelfde plaats opnieuw in maar dan heviger dan ooit. Blijkbaar ben ik er toch wat te stevig tegen aan gegaan daags ervoor tijdens de 6km proloog. Ik heb de 30km nog uitgewandeld, maar voor de volgende dagen heb ik toch forfait moeten geven.
Gelukkig stond er dan een week rust op het programma welke ik met Geert heb doorgebracht aan de voet van de Jura nabij Genève. In het begin nog met compressiekous, maar na een dag of 5 liet ik die ook uit om niet 'asymmetrisch' gebruind terug te komen... Wandelen was geen probleem, bergop ook niet.
2 weken na het voorval heb ik de loopschoenen nog eens aangetrokken en liep gisteren zo'n 6 km aan een TD-tempo van 9,5km/u. Dat ging best aardig, de vorm zat er blijkbaar nog goed in. Geen pijn ervaren. Dat heeft me er dan ook toe bewogen om vandaag voor 15km te gaan en ook die liep ik zonder problemen. Ik heb gelukkig vanmorgen wat getalmd anders had ik in het hevige onweer terecht gekomen. Nu heb ik na het onweer kunnen lopen. Droog ben ik echter niet gebleven ik was gewoon drijfnat van het zweet. Maar, en dat is wel het belangrijkste, ik heb geen pijn in mijn kuit gehad, alhoewel ik af en toe toch iets voelde dat me niet helemaal normaal leek. Ik liep 15km aan bijna 10km/u wat me toch enigszins geruststelt dat het niet om een spierscheur gaat.
Morgen een herstelritje en 10km trage duurloop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten