Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

zondag 6 maart 2011

Klik

Sidi Zephyr
Gisteren een trage duurloop van 25km met een paar MMC-vrienden in de natuurdomeinen van Linker Oever.
Daarna, na lang aandringen, heb ik dan toch de klik gemaakt en mijn fiets met klikpedalen uitgerust. De schrik voor het vallen heb ik daarmee overwonnen. Met zo'n klikpedalen kan je ook trekken aan de pedalen. Je kan dus meer kracht uitoefenen op de ganse omwenteling. Zou wat meer resultaat moeten opleveren.
Shimano SPD SL
Vandaag, met de BrTC, een toertje van 78km gefietst richting Loenhout en terug. Ik weet niet of het aan die klikpedalen lag of aan de gels die ik om de 20km innam, maar dit maal heb ik deze afstand probleemloos kunnen afhaspelen. Meer nog ik kon zelfs de groep trekken, wat natuurlijk het zelfvertrouwen altijd deugd doet. De eerlijkheid gebiedt mij te melden dat het wel de iets tragere groep betrof. De snelheidsduivels vertrokken in groep 1 voor een tochtje van 90km tegen 30km/u. Wij haalden gemiddeld 25km/u. De strakke noordoosten wind leverde toch wel wat weerstand. Gelukkig keerden we met de wind in de rug terug. Ook altijd goed voor de moraal... En ik ben geen enkele keer gevallen !

Een mens moet uit zijn fouten leren, nietwaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten