Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

vrijdag 31 december 2010

2011 ...

... staat voor de deur. Het moment om eens terug te blikken naar het jaar 2010 op sportief vlak.
In 2010 liep ik in totaal zo'n 2.364 km bij elkaar waarover ik 243 uur deed en wat me 183.400 kcal aan energie kostte. Vandaag heb ik 2010 afgesloten met een pittige intervaltraining.
Ik nam deel aan 27 wedstrijden waarvan 2 marathons en 3 1/8 triatlons. Na de marathon van Londen had ik me voorgenomen om onder de 4 uur te duiken en heb me daarom eveneens in het zwemmen en fietsen gestort. Mede door de sponsoractie heb ik mijn ambitie kunnen waarmaken. Ik liep de marathon van Chicago in 3:49:35u.
Op de kortere afstanden slaagde ik erin om 13km/u gemiddeld aan te houden op de 10km. Ik dook onder het uur bij de 12km afstanden. Sinds de marathon van Londen heb ik kennelijk een flinke vooruitgang gemaakt. Enkel op de 10 mijlen slaagde ik niet om onder 1:20u te geraken. Sinds november is het weer echter zo slecht geworden dat een normale wedstrijd lopen er niet meer in zat. Was het geen wateroverlast dan was het sneeuw, smeltende sneeuw, sneeuwstormen en nog van dat fraais. Maar de recentste lactaattest, die wel in normale omstandigheden kon doorgaan, bewijst dat ik best de lat hoger mag leggen voor 2011.

2010 was ook het jaar van mijn eerste kennismaking met triatlons. Ik leerde voldoende crawl zwemmen om de 750m aan te kunnen. Ik kocht een nieuwe fiets om de snelheid en duurkracht op te kunnen drijven. Ik ervoer dat de wissels best stresserend kunnen zijn en dat de overgang van fietsen naar lopen pijnlijk verloopt. Maar het ging me hoe langer hoe beter af. Vanaf mei 2010 zwom ik in totaal meer dan 20km (zonder die van de lessen stijlverbetering mee te tellen) en fietste meer dan 1.090km.

Dit alles maakt dat ik nieuwe ambities koester voor 2011. De volgende marathon, die van Boston wil ik nog beter doen. Wellicht is 3:35u wat hoog gegrepen, maar mijn vader (zaliger) zei altijd: "Je moet de pijl altijd hoger mikken want hij zakt toch onderweg." Mijn vader was een wijs man.
In september neem ik dan deel aan de marathon van Berlijn. Wat me waarschijnlijk niet in Boston zal lukken, zal me voldoende uitdaging geven om het in Berlijn wel voor elkaar te spelen.
De 10 mijlen moeten nu in minder dan 1:20u kunnen afgehandeld worden.
En wat de triatlons betreft, daar wil ik de lat ook iets hoger leggen. Niet zozeer naar tijd toe, maar eerder naar afstand. Ik wil minstens 3 kwart triatlons doen. Brasschaat, Hamme en Zwin.

Allemaal om gezond, energiek en goed geluimd het nieuwe jaar 2011 door te komen en met nog veel meer goesting het jaar 2012 aan te vatten.

Ik wens iedereen een fantastisch, hoopvol en verfrissend 2011 toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten