Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

zondag 3 oktober 2010

Pittig weekeinde

De training voor de Chicago Marathon zit er op. Meer trainen heeft geen enkele zin. Integendeel, het put je enkel nog maar uit en je moet juist fit en uitgerust aan de start verschijnen.
Nog een week van depleteren en bunkeren en dan is het zo ver. Om dit effect te vergroten heb ik er dit WE twee niet onaardige trainingen opzitten. Gisteren, zaterdag, een 22km snelle duurloop op het heuvelige parcours vanuit Brussegem rond de plantentuin van Meise.
En vandaag een 15km (eigenlijk maar 13,8km) tempoloop. Ik was niet van plan om nog een wedstrijd te lopen, maar heb me toch laten verleiden door de Bevrijdingsloop te Merksem. 3 rondes van 5km. Ditmaal wel degelijk als training. Het eerste kwartier aan 85%, de rest aan 95%. Toegegeven, naar het einde toe heb ik er nog een lap opgegeven. De cooling down heb ik voor na de wedstrijd gehouden door nog enkele toertjes op de piste uit te lopen. Zo kwam ik ook aan 1:20u training in het totaal. De organisatie verliep trouwens wel wat chaotisch, maar het schitterende weer maakte veel goed.

Vanaf morgen wordt het dus 3 dagen koolhydraatvrij (-arm) eten. Woensdag loop ik er de laatste koolhydraten nog uit en dan kan het bunkeren beginnen. Heerlijke periode.

Nog op woensdag wordt ik bij ATV verwacht voor een interview over mijn sponsoractie mbt het aanscherpen van mijn besttijd op de marathon van Chicago. Het zal worden uitgezonden op donderdag 7-10-10, terwijl ik op de vlieger zit naar de States. De sponsoring is ondertussen aardig opgelopen. Mocht ik mijn streefdoel van 3:52u halen, dan kan het astma-onderzoek zich gesterkt voelen met 2.400€ extra fondsen. Ik hoop met het interview dit bedrag in extremis nog (gevoelig) hoger te krijgen.

Het ligt aan mezelf dat ik de druk heb opgevoerd. Nu wordt ik toch wel een beetje zenuwachtig ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten