Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

donderdag 28 oktober 2010

Les Crêtes La Hulpoises

Met enkele andere dapperen van AC BREAK trotseerden we afgelopen zondag de 7 'kammen' rond het kasteel van Terhulpen. Het weer sloeg gelukkig net voor de start nog gunstig om, zodat we dit schitterende parcours in een verwarmende herfstzon konden beleven. Dit is werkelijk de mooiste loop die ik al gedaan heb. Door de uitlopers van het Zoniënwoud, om en in het domein van het kasteel en met een heerlijke folkloristische inslag. Ook de zwaarste die ik al gelopen heb. Je was nog niet bekomen van de ene helling of de volgende bood zich al aan. Af en toe had het ook iets weg van een veldcross, je zakte werkelijk tot aan je enkels in de modder. Ik heb me ook regelmatig moeten inhouden op de afdalingen uit schrik dat ik zou vallen op de glibberige kasseien. Van in het begin ben ik ook niet echt voluit gegaan omdat ik nog aan recupereren dacht. Uiteindelijk liep ik de 16,7km in 1:27:08u.

Voor wie van natuurschoon en herfstkleuren houdt en niet bang is van een hellingkje meer of minder is dit een echte aanrader. Volgend jaar opnieuw!

Voor wie wil proeven van de sfeer kan dat hier. Let in het begin van het filmpje op de accordeonist en vooral de drummer. Schitterend toch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten