Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

vrijdag 4 maart 2011

Het grote werk gaat beginnen

Deze week was nog relatief rustig met 2 loopjes van 9km en 2 zwemtrainingen. Stilte voor de storm. Maar vanaf morgen begint het grote werk. We beginnen met 25km in een rustig tempo. Elke week komen daar een paar kilometers bij of wordt de snelheid opgedreven. Hoogtepunt zijn de 35km van de trail de Gougnies op 27 maart. Daarna neemt het aantal kilometers weer af, maar wordt er nog eventjes op de snelheid door geboomd. Om dan quasi volledig stil te vallen in de week voor de marathon.
De hamstring lijkt van zijn blessure bekomen te zijn. Ik kan opnieuw aan intervaltrainingen denken. Ofschoon ik daar wel voorzichtig mee blijf. Het is nu toch al een dikke maand dat ik niet sneller dan 11 km/u liep. Kijk er nu wel naar uit. Duurtrainingen genoeg, maar die intervaltrainingen zijn echt wel nodig om de VO2max omhoog te krijgen en dus de snelheid op te drijven.
De marathon van Boston is een 'tussenstop' naar die van Berlijn. Van mijn tijd in Boston verwacht ik geen grootse dingen, maar onder de 4 uur zou toch wel moeten. 't Is in Berlijn dat ik het wil waar maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten