Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

donderdag 18 november 2010

Boston

Even hing mijn deelname aan de Boston Marathon (de oudste van de wereld) aan een zijden draadje.
Gisteren kreeg ik het bericht dat de organisatoren terug wilden grijpen naar het oorspronkelijke concept door een meer sportieve marathon te organiseren in plaats van een massamarathon. Dit wil zeggen dat ze ipv 30.000 terug willen naar maximum 22.000 deelnemers. Voor de marathon van Boston moet je per leeftijdscategorie aantonen dat je een andere marathon binnen een bepaalde tijd hebt gelopen (de zg. qualified runners) maar er zijn ook nummers zonder deze beperking (de zg. non-qualified runners). Dit aantal gegarandeerde startbewijzen voor de MMC-leden wordt nu gehalveerd.
MMC geeft eerst voorrang aan de leden die Boston als laatste major lopen. Zijn er dan nog startbewijzen dan kunnen de lopers die deze marathon als hun voorlaatste major aandoen, in aanmerking komen.

Vandaag verneem ik dat ik in die tweede groep zit. Ik kan dus volgend jaar deelnemen aan de marathon van Boston. Ben ik een gelukkig mens! Ik vraag me af wie er uit de boot is gevallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten