Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

maandag 9 augustus 2010

1/8 triatlon Lommel

Klein verslagje van een geslaagde wedstrijd.
Het zwemmen verliep ditmaal wat minder turbulent. Het wasmachine gevoel is wel gebleven, maar ik heb er geen 'schade' van ondervonden. De boeien waren niet aan mijn aandacht ontsnapt, het trapje daarentegen had ik te vroeg ingeschat. Na ruim 18 minuten was ik uit het water. Nog een heel gedoe om m'n schoenen aan te krijgen. 'k Zal toch moeten leren zonder sokken te fietsen en te lopen.
Het fietsen heb ik iets rustiger aangepakt. Er waren ook geen tijdslimieten. Ik hoopte daarmee de verzuring tegen te gaan. We werden over een mooi en interessant parcours gestuurd. Een breed fietspad doorkruiste de Lommelse heide. Stayeren was niet toegestaan, we waren dus op ons zelf aangewezen. Toch heb ik er een aantal kunnen inhalen. Ik had er echt plezier in. Aan de 2e wissel merkte ik dat de verzuring inderdaad niet had toegeslagen.
Het lopen kon ik dan ook aanvangen zonder krampen. Heerlijk. Ik kon eens lekker mijn ding doen. Niet dat ik als een raket de baan op rende, maar ik kon toch meteen 12km/u aanhouden. Op die 5km plaatste ik me van de 131e naar de 120e positie.
Ik finishte in 1:30:52u, meer dan 2 minuten langer dan in Brasschaat. Maar wat blijkt, het fietsparcours was geen 20km lang maar 21,25km. Als ik dat verreken, dan ben ik enkele seconden sneller geweest dan in Brasschaat. Bovendien mocht je in deze wedstrijd niet stayeren, wat dan ten nadele van de fietssnelheid gaat.

Is me dat een opluchting...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten