Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

woensdag 23 juni 2010

Nog 4 keer slapen ...

... en dan sta ik aan de start van mijn eerste triatlon. Weliswaar in afgeslankte versie, maar met toch voldoende uitdaging om er zenuwachtig van te worden.
Toen ik mij destijds ervoor inschreef, besefte ik niet dat het om 750m zwemmen ging i.p.v. 500m. Een beetje later wordt ik voor de tweede keer verrast: die 750m moet wel in 25min gezwommen worden.
Nu goed, volgens mij moet ik dat wel halen. Ik zwom maandag eens met chronometer en tikte elke 100m een rondetijd af. 21min 19sec. Hmm, ik zwem dat normaal toch sneller? Later, toen ik de gegevens analyseerde, bleek dat er een ronde bij was die 1,5 keer langer duurde dan de rest. Ik moet dus afgedrukt hebben op 150m. Ik durf al wel eens de tel kwijt geraken. Ik zwom dus 800m in een tijd van 21min. Normaal zou ik dus 5min kunnen winnen op het zwemmen. De wissel zal ook wat tijd vragen. Bovendien heb ik nog nooit met een wetsuit gezwommen en nog nooit crawl in open water. Ik zal er me dus dan toch min of meer bij neer moeten leggen dat ik de fietsproef tegen de 30km/u zal moeten doen.
De overgang naar het lopen zal pijnlijk zijn, maar na 500m hoop ik voluit te gaan. Als ik in de buurt kom van de snelheid die ik afgelopen WE in Herentals-Tielen (1:10:26u over 14,6km) liep, dan zou ik 12km/u halen en dus op 25min binnen moeten zijn.
Wat een gezamenlijke tijd van 1:30u maakt.

Best opwindend, toch ?

2 opmerkingen:

  1. Dag Bert,

    we spraken elkaar al eens even aan de telefoon ( Steve van BNP). Ik zit zowat met hetzelfde als jij als ik je blog lees. Voor mij is het ook de 1e en dus beginnen de zenuwen toe te slaan. Ik zwem in Sportoase 18 minuten over 750 meter (heb wel een wetsuit gehuurd bij Shop2Run die ik vrijdag mag ophalen, heb er mee getest in een zwembad en kan je zeggen dat je ligging in het water wel optimaal wordt)dus moet het lukken om binnen tijd aan het fietsen te geraken en dan zal ook ik de fietsproef tegen 30 per uur moeten doen. Het lopen zal wel geen probleem geven maar ik moet wel mogen beginnen natuurlijk. Veel succes mocht ik je niet tegenkomen zondag en anders misschien in een groepje om samen die 20 km te fietsen. Mvg, Steve (http://stevetomarathon.skynetblogs.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes d'ermee! Ik kijk al uit naar je verslag.

    BeantwoordenVerwijderen