Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

zondag 13 juni 2010

Lekke band

Ik zal er toch rekening mee moeten houden dat een fiets wat kwetsbaarder is dan een paar loopschoenen. Gelukkig was ik nog maar 3,5km ver, zodat de beslissing om terug naar huis te wandelen snel genomen was. De volgende keer moet ik de spanning van mijn banden voorafgaandelijk controleren en reparatiegerief meenemen.
Het heeft mij echter niet weerhouden van mijn snelheidstraining. De band was vlug gerepareerd. Ik fietste daarna 30 km/u langs de Schotense vaart, 11 km heen en en dezelfde afstand terug. Het was wel op de tanden bijten. De wind zat er wellicht voor iets tussen. Ik zal tijdens de wedstrijd best wat minuten opsparen tijdens het zwemgedeelte. 5 minuten zou moeten lukken. Dan is het nog maar 27,5 km/u. De wedstrijd laat ook stayeren toe, daar moet ik ook van kunnen profiteren.
Na het fietsen heb ik het lopen ingezet en dat viel eigenlijk dik tegen. Het was alsof mijn lichaam niet meer wist welke spieren te gebruiken. Na 500m was dat gelukkig wel genormaliseerd! Ik denk dat ik de hoogte van mijn zadel ook eens moet checken.

Spannend...

2 opmerkingen:

  1. oei, een 'platte tube': da's nu net de reden waarom ik het bij lopen hou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'k Mag er niet aan denken dat het tijdens de wedstrijd zou gebeuren.
    Bovendien moet ik ook nog tijd rekenen voor de wissels!
    Als dat maar goed komt :-)

    BeantwoordenVerwijderen