Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

zaterdag 15 mei 2010

37km fietsen

Mijn eerste fietstraining is een feit. Omdat m'n verkeersongeluk op de fiets van een paar jaar geleden nog vers in het geheugen zat, heb ik een autovrij parcours opgezocht: de Schotense vaart, tot in Brecht. Veel wielertoeristen, dat wel, maar geen auto's. Soepel doorgetrapt. Alleen vertragen en oppassen aan de bruggetjes. Een flinke tegenwind begon op te steken, maar dat kon de pret niet dempen. Ik reed 37km in 1:36u, een gemiddelde van ±23km/u, met een maximale snelheid van 34km/u. Dat is niet geweldig, maar toch! De gemiddelde hartslag lag op 138bpm, in vergelijking met het lopen ben ik eerder heel rustig geweest!

Ik heb besloten om trappers met beugels te nemen en dus te fietsen met mijn loopschoenen. Zo verlies ik geen tijd in de overgang naar het lopen. Ik merkte wel dat die overgang niet evident is (en zal zijn) toen ik daarnet van mijn fiets stapte...

Het zadel zat niet echt comfortabel. Het was alsof het mijn zitvlak aan het splijten was! Daar moet ik nog iets op vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten