Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

maandag 20 juni 2011

Watermolentriatlon Hamme

Mijn eerste 1/4 triatlon is een feit. Weliswaar met afwijkende afstanden. 1.350m zwemmen, 35km fietsen en 10km lopen.
Ditmaal verliep alles volgens het boekje. Zelfs de weergoden waren ons goedgezind. Enkel een korte hevige bui terwijl we in wetsuit stonden te wachten om het water in te mogen. Daarna alleen maar droog weer en af en toe zelfs even het zonnetje erdoor.
Ik had me speciaal een nieuw zwembrilletje aangeschaft want de vorige waren al helemaal troebel en ik wilde echt niet de boeien missen. Ofschoon ik als enige van de BrTC-club naar hier afzakte kon ik toch genieten van het gezelschap van enkele MMC-leden. Zij bleken aan hun doop toe te zijn. Knap, meteen een 1/4 triatlon.
Bij het zwemmen heb ik me toch even miskeken op de afstand. Blijkbaar betrof het 1,5 toer met dus 3x rond een boei zwemmen, ipv maar 2 keer. Gelukkig was ik na de knal zeer rustig vertrokken. Ik dacht daarmee voldoende energie te doseren voor de fietsproef. Maar eigenlijk heb ik me teveel ingehouden, want ik had nog duidelijk genoeg armslag over in het laatste rechte stuk. Volgens mij had ik hier gemakkelijk 2 minuten sneller kunnen eindigen. Soit. De wissel verliep eigenlijk vrij vlot. Ik moest wel een kleine duizeligheid verwerken, maar dat viel best mee. Alleen geraakte ik ditmaal niet zo vlot in de reeds ingeklikte schoenen. Niet echt een drama want het bood me de gelegenheid om direct in het wiel van een aanzoevende atleet in te pikken. Gelukkig, want het was een aardig stukje tegen de wind in. Eenmaal de school door, stonden ons nog 2 ronden te wachten. Daarvan kon ik mij nog bijtijds in een groepje aansluiten om de tegenwind gemakkelijker te kunnen trotseren. De laatste ronde was ik echter wel op mezelf aangewezen. Dat heb je als je in de bochten niet meer kunt aansluiten op de groep.
De wissel naar het lopen was zelfs nog vlotter. Het kostte me helaas 2 van de 3 rondes om echt op dreef te geraken. Halfweg de derde ronde kreeg ik aanmoedigingen van Lieve V. die me op haar fiets vergezelde naar de finish. En met elke kilometer die toen verstreek ben ik een kilometer per uur sneller gaan lopen. Nog een drietal atleten heb ik daarmee kunnen inhalen. Ik liep de school weer binnen en klokte af op 2:42:11u. De andere MMC-ers waren allen enkele minuten eerder aangekomen. Hun ervaringen varieerde van 'geweldig' tot 'heb het toch wel onderschat'.

Maar ik heb er ditmaal wel een zeer goed gevoel aan over gehouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten