Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

maandag 20 december 2010

SportUp for Life

Serge Van Autreve, kok en ultraloper, liep gisteren van het Glazen Huis in Eindhoven naar dat van Antwerpen op de Groenplaats. En dit onder de naam SportUp for Life, de verwijzing naar Music for Life mag duidelijk zijn. We pikten aan tijdens zijn doortocht in Brasschaat. Hij liep toen al 110km in barre weersomstandigheden. We vergezelden hem tot aan de aankomst, nog 17,6km. Het begon weer te sneeuwen. De wegen lagen er verdomd glad bij. Op verse sneeuw lopen viel nog best mee. Sfeer alom. Onder politiebegeleiding liepen we een groot stuk van de Bredabaan en de Singel af, langs het sportpaleis. Jawel, in 't midden van de weg. Aan de Dageraadplaats vergezelde ons een bandje opgesteld onder een tentje op een grote pick-up. Schitterend. Om 5uur was Serge in Eindhoven gestart, rond 7u 's avonds kwam hij in Antwerpen aan. 130km aan 1 stuk!

De terugkeer naar huis verliep een pak minder voorspoedig. De tramspoorwissel na de brug van 't sportpaleis was kennelijk vastgevroren (of vast gesneeuwd?). Waardoor ik moest overstappen op de bus, die na lang wachten er uiteindelijk dan toch aankwam. Heb ik daar even koud geleden. Aan het Boekenbergpark heeft mijn vrouwtje me opgewacht. Een warm bad vergezeld van een glas Gluhwein haalden vlug de restjes kou uit mijn lichaam.

En daarmee liep ik drie dagen achtereen door de sneeuw. Waarvan 1 wedstrijd, de MMC Kerstcross. Prachtig maar letterlijk adembenemend spektakel. En het zou nog niet gedaan zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten