Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

donderdag 16 december 2010

Lactaattest

Ik kreeg vandaag de resultaten binnen van de lactaattest die ik op afgelopen maandag 'onderging' in de sportkliniek van Nottebohm te Brecht. Bijzonder bemoedigend!
In maart haalde ik met moeite 15 minuten, nu zelfs 23 minuten. Ik ben blijkbaar wel wat zwaarder geworden (78,4kg), maar mijn vetpercentage is afgenomen (18,1%). Waarschijnlijk meer spierweefsel aangemaakt door het vele zwemmen. Zoals ik al vermoedde is mijn overslagpols gestegen naar 172 bpm bij een snelheid van 14,3km/u. VO2max klom naar 48,6 ml/min/kg. De aerobe drempel ligt nu op 156 bpm bij een snelheid van 12km/u. Eigenlijk toch fantastisch wat je kan bereiken door gericht te trainen.
Alleen laat de lenigheid te wensen over. Daar moet ik aan werken!
Ik heb ondertussen het ambitieniveau voor de marathon van Boston nog eens aangescherpt: 3:35u. Daarvoor moet mijn VO2max boven de 50 ml/min/kg geraken. Dat kan alleen maar door zware intervaltrainingen!
Het nieuwe marathonschema van Tomas, dat ik onlangs mocht ontvangen, is daar dan ook aardig in voorzien!

Ik weet wat me te wachten staat...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten