Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

donderdag 23 december 2010

Lopen als therapie

Is het nu omdat ik toch wat ouder wordt dat ik niet meer zo goed tegen stress kan? Er is weer een bouwverlof in het zicht en blijkbaar valt de wereld daarna weer stil. Zowel tegen de zomervakantie als nu tegen de kerstvakantie. Ik heb een overvolle agenda, de deadlines stapelen zich op en tot overmaat van ramp is mijn plotter defect geraakt.
Soms is het zo erg dat ik naar mijn loopschoenen vlucht en er voor een dik uurtje uittrek. In de sneeuw. Zalig. Het vraagt wel minstens een uur om de spanning weg te voelen glijden.

En dan overlijdt plotseling een zeer dierbaar iemand... Ook dan blijkt het lopen therapeutisch te werken. Het verdriet blijft wel, maar het wordt uitgespreid en dragelijker gemaakt. Ik kan weer alles een plaats geven en de leuke herinneringen verdringen de afwezigheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten