Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

woensdag 12 januari 2011

Egmond

Heerlijk winterzonnetje, niet te koud, veel volk, maar wat een tegenwind, zeg! Voor het eerst liep ik over het strand en dat bij windkracht 4 beaufort, quasi recht op ons af. Voor het eerst merkte ik ook dat je bij het lopen kan stayeren. Jawel, als je vlak achter een loper voor je loopt, dan voel je merkelijk minder weerstand van de wind. Je loopt dan wel vlak achtereen. In dit geval licht schuin achter, zodat je aandachtig je voorloper in het oog moet houden wil je er niet tegen lopen. De eerste 10 kilometers over het strand waren dan ook bijzonder vermoeiend. Doseren was de boodschap. Want na het strand kwamen de duinen. Op en af. Weliswaar met de wind mee! De laatste 6 kilometer verliepen over verharde (fiets-)paden. Daar kon je dan eindelijk eens wat snelheid halen. Ik was toch blij dat ik de vuurtoren van Egmond aan Zee weer zag. Ik liep deze zware halve marathon in net geen nieuw PR van 1:49:39u.
Met enkele MMC-vrienden hadden we een bus ingelegd. We waren dan ook volkomen ontspannnen aangekomen. De terugreis duurde wat langer vanwege file rond Amsterdam en Schiphol, maar een traktatie met bubbels, broodjes en wafels kon de sfeer in de bus niet kapot krijgen. Heerlijk ontspannen.
Bedankt Koen, Wanda, Daphne, Lieve en Dirk!

Deze vroeg-op-het-jaar-klassieker vraagt wel wat voorbereiding wil je hem behoorlijk lopen. En met die donkere dagen is dat niet zo evident. Maar daar kan ik het zeker niet op steken ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten