Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

zondag 4 september 2011

Anti-climax

Was het de hitte of het (zeer) korte nachtje (overuren...) of het heuvelig parcours rond Aalst of een combinatie van dat alles, ik liep gisteren een miserabele dertiger. Na 25km was ik regelmatig op wandelen aangewezen. Het ging me gewoon niet af. Mijn hart sloeg letterlijk op hol als ik het lopen weer hervatte. Uiteindelijk kon ik de laatste kilometer nog lopend voltooien en liep zo de 32,6km in 3:46u of 8,64km/u. Ongewoon traag voor mijn huidige conditie. Als ik op deze manier een marathon moet lopen dan komt dat dus niet goed. We moeten maar denken dat ik een off-day had.

Vandaag plande ik een verkenningsrit voor het fietsparcours van de zwintriatlon, maar de vermoeidheid van gisteren eendachtig en het verwachtte rotweer hebben mij doen genieten van eens heerlijk uit te slapen. Deze namiddag liep ik dan de 12km herstelloop en dat ging gelukkig weer zeer vlot. 9,3km/u aan een gemiddelde hartslag van 137bpm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten