Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

maandag 2 september 2013

Kapittelloop

Na 2 jaar sneuvelt eindelijk mijn beste tijd op de halve marathon. Van 1:47:03u naar 1:43:27u. En daarmee duik ik ook onder 1u45'.

Op zaterdagavond 31/08 in Brasschaat, tijdens de vernieuwde Kapittelloop, is het me dan toch gelukt. Vermits ik naar de start ben gelopen dacht ik daarmee voldoende opgewarmd te zijn en ben er eigenlijk meteen in gevlogen. Te snel bleek achteraf. De eerste kilometer aan een gemiddelde van 13,5km/u! Dat kon ik dus ook niet volhouden en het tempo nam met elke ronde beduidend af. Gelukkig had ik nog wat reserve om toch een nieuw PR neer te zetten.

Daarna ben in terug naar huis gelopen, maar dat ging belange zo vlot niet meer...

Overigens was de vernieuwde Kapittelloop goed georganiseerd en met een dankbaar parcours. De 'haarspeldbochten' hadden misschien wel vermeden kunnen worden, want dat breekt toch het tempo.

Met deze tijd zou ik, volgens McMillan, de marathon in minder dan 3u40' moeten kunnen lopen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten