Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

maandag 9 september 2013

Cardiff Parkrun

Omdat ik voor een software opleiding in Cardiff zou vertoeven, kon ik het niet nalaten om een plaatselijke wedstrijd op te zoeken en die vond ik onder de vorm van een Parkrun van 5km die elke zaterdag ochtend om 9u gehouden wordt in Bute Park, niet eens zo ver van de universiteit waar we verbleven. Deze Parkrun maakt deel uit van een netwerk van Parkruns over het gehele Britse eiland. Je dient je vooraf op de website te registreren en een badge af te drukken die je moet presenteren bij de aankomst van zo'n Parkrun.
Het was zo'n 4km (warm)lopen tot aan de start. Ik had nog een 5-tal minuten om te bekomen en dan schoten 350 lopers de parkwegen op. Aanvankelijk wilde ik het gedeisd houden, maar ik voelde dat er meer in zat en na zo'n kilometer heb ik er toch een lap op gegeven. Ik was niet alleen gekomen om te lopen, maar ook een beetje voor de sightseeing. Zo'n Engels Park is toch wel net iets anders dan bij ons... Na 23 minuten bereikte ik de finish. Daarmee verbeterde ik mijn beste tijd op de 5 km met 5 seconden. Aan de aankomst stond iemand je aankomsttijd te registreren, vervolgens kreeg je een barcode mee die de volgorde aangaf van aankomen (die bepaalt dan de hoeveelste aankomsttijd die van jou is) en wat later werden de eigen badge en die barcode ingescand. De volgende dag zou ik een mailtje krijgen met in detail mijn tijd (23'02"), plaats, age-grading enz. Een link naar een webpagina gaf nog meer details. Wat een organisatie! En dan nog gratis ook.
Na deze wedstrijd liep ik de rivier Talf nog af tot aan de monding om dan een beetje verkeerd lopende terug te keren naar de universiteit. Ik had namelijk een 25km training op mijn programma staan, het werden er uiteindelijk meer dan 26km...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten