Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

dinsdag 17 januari 2012

Bienwald Marathon

Omdat op mijn trainingsschema voor de 2 Oceans Ultramarathon een lange duur geprogrammeerd staat van 44km op 10 maart e.k., dacht ik van de nood een deugd te maken. Deze afstand is iets langer dan een marathon, laat ons dan toch een marathon lopen en een extra medaille rond de nek verdienen.
Het was wel eventjes zoeken want in dat WE is er niet veel aanbod in de onmiddellijke omgeving.
En zie daar, op 11 maart gaat in het noorden van het Zwarte Woud, meer bepaald in Kandel, de Bienwald Marathon door. Met zijn licht heuvelig parcours leek me dit de ideale trainingsloop.
Vermits dit toch wel een 4,5 uur rijden verwijderd ligt, kan ik onmogelijk nog op de zondag er naar toe trekken. Een mailtje naar mijn neefje in Saarbrücken bood de oplossing. We rijden er zaterdag naar toe, overnachten er en dan is het van daaruit nog een kleine 100km naar Kandel. Zo maak ik van de nood zelfs twee deugden. Een medaille extra en een familiebezoek aan een neef die ik al eventjes niet meer gezien heb.
De gedachte dat je een volledige marathon als training loopt, stemt je wel even tot nadenken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten