Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

dinsdag 28 mei 2013

La Roche 110

Vandaag kreeg ik een email dat de zwemproef van de Triatlon van La Roche wordt afgelast wegens te koud water.
111 wordt dus 110.
We kunnen dus gelijk met de fietsproef starten. Fris en monter. En misschien maar goed ook want vandaag klom ik 3x over de Col de Haussire en dat was echt geen lachertje. De laatste 1,3 km zijn bij wijlen zo steil (15%) dat het onmogelijk was om de hartslag nog laag te houden. De derde keer ben ik zelfs op de pedalen moeten gaan staan om te vermijden dat ik achteruit zou bollen.
Komende zondag is het dus zover. Deze nieuwe uitdaging lijkt ditmaal echt wel mijn grenzen af te tasten. Maar tegen dan zal ik de dag ervoor geen 20km door Brussel gelopen hebben zoals ik dat gisteren wel gedaan heb. Ik heb er dan misschien wel een nieuwe besttijd gelopen met 1u42'11", de verzuring zat me dus nog duidelijk in de benen. Het trainingsvolume deze week is dan ook drastisch teruggeschroefd.
Hopelijk wil het weer ook gunstig evolueren. Vandaag was het in ieder geval optimaal. In tegenstelling tot mijn parcoursverkenning vorige week, toen ik bij de afdalingen zodanig onderkoeld raakte dat ik noodgedwongen de warmte in de auto ben moeten opzoeken. Een tweede klim zat er dus niet meer in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten