Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

zondag 9 december 2012

Winter blues?

Of is het een post marathon dipje?
Of te lange werkdagen?
Of misschien een combinatie van dat alles?

In ieder geval voel ik me de laatste tijd wat futloos en heb moeite om aan een training te beginnen. Vreemd genoeg is dat de eerste keer dat me dat, op zo'n lange tijdsspanne, overkomt.

Nochtans zag het er veel belovend uit toen ik op 24/11 een nieuwe besttijd liep op de 10 miles. Ik deed het warempel 3 minuten beter dan m'n vorige besttijd. En dat op hetzelfde parcours (Lier).

Toegegeven, het weer en de vroege duisternis zijn niet altijd uitnodigend. Maar m'n job laat het toe om toch overdag te gaan lopen. En zwemmen doe je toch binnen bij hetzelfde kunstlicht. Fietsen daarentegen is een echte opgave. Ofwel te koud ofwel te nat. Ik heb wat op de rollen gefietst, maar hoe saai is dat niet zeg...

In de kleedkamer, na een MMC-wedstrijdje, hoorde ik iemand vertellen dat hij een lichtkuur is gestart en dat hem dat blijkbaar wel meer energie geeft. Ik heb hem nu gevraagd waaruit dat juist bestaat. Misschien gaat me dat wel vooruithelpen. Dat wedstrijdje was trouwens een ontgoocheling. Met moeite haalde ik iets meer dan 12km/u en dat op nog geen 10km! Dat deed voor mij de deur dicht en heeft me doen besluiten om daar iets tegen te ondernemen.

De lange nachten en het soms gure weer doen je wat sneller onder de lakens kruipen en de wekker wordt al eens afgezet. Ik lees nu dat te lang slapen je nog meer vermoeid! De wekker gaat weer aan zoals in de zomer...

Andere tips zijn altijd welkom...

1 opmerking:

  1. als de rollentrainingen je echt niet afgaan, moet je een VR trainer van Tacx aanschaffen waarop je je PC kan aansluiten, zoals Mike heeft voorgedaan op de quiz. Ik gebruik dat ding al langer en het maakt de roltrainingen veel aangenamer en afwisselender.

    BeantwoordenVerwijderen